Dag 2 og 3

Efter turen ned af Pyranaerne, var jeg ikke meget vaerd. Turen var 27 km. lang, saa jeg gik i seng kl. 18.00 og sov til kl. 6.00,

Jeg har stadig ondt i benene, men paa en anden maade nu. Jeg kan bedre holde tempoet. Idag gik jeg mod Pamplona og videre til en lille by Cizur Menor

Dag 3
Fra morgenstunden af laa der rimfrost paa graesset og skyerne laa i dalene. Som solen kom frem vaagnede landet op til det mest pragtfulde foraarsvejr. Tja.. sommervejr set med danske briller. Jeg har gaaet i bjergene som stadig er mudrede ud over alle graenser, indtil Pamplona. Jeg gik nu bare igennem Pamplona, da der er helligdag her som derhjemme. Jeg overvaerede dog en messe i en smuk kirke. Det var lidt hyggeligt, isaer fordi Santiago (Skt. Jakob) kiggede ned paa mig i foert sine pilgrimsklaeder..

Det at vaere pilgrim er nu noget saerligt. Jeg er ved at vaenne mig til det. Man deler sovesal med nogle mennesker som man kommer ret taet `pa al den stund man sover lige ved siden af dem. De samme mennesker (og nogle andre) moeder man paa etapen, og maaske ogsaa i herberget naeste aften. Der er en stille venlighed .

Det herberg jeg er paa idag er rigtig, rigtig rart. Vores hospitalero er en kvinde der bor i dette smukke hus, hvortil der er bygget nogle rum a 10 sovepladser. Her er en opholdstuen, en skoen have, bad og vaskemuligheder, og da jeg kom hertil ved 3 tiden idag har jeg ogsaa haft tid til at nyde solen og faaet vasket. Saa nu er jeg ovenpaa igen.

Jeg er ogsa ved at finde en rytme med hensyn til pauser og spisning. Brugte fx en times tid paa at lufte taerene i en park udenfor Pamplona, mens jeg fik en klemme (jeg spiser mig igennem en udmaerke faareost, der holder sig godt i tasken)

Dagens Plusser:

  • Min dyrt indkkoebte Uguede del Peregrino (fodsalve) fordi mine foedder gerne vil producere vabler, uden at det dog er lykkedes.

Dagens Minusser:

  • Egentlig ikke noget :)
Dagens sukker tal kommer senere fordi jeg ikke har dem her ved maskinen. Men det ser godt ud som de andre dage

Nu vil jeg gaa ud og finde noget aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar