Dag 1 og 2

Lige inden jeg begynder paa dagens nyheder, saa vil jeg lige runde gaarsdagen af. Selvom det var haardt ud over alle graenser, saa var der vildt smukke scenerier. Fx da jeg sad og spiste en klemme og paa lidt afstand saa en flok frie heste galloppere ud over landskabet. Eller da jeg efter at vaer blaest soender og sammen kom til en lille lund hvor der naesten ingen vind var, og hvor der laa et tykt lag blade at gaa paa.

Dagens Plusser var:
  • Merinould, selvom det var koldt holdt jeg mig tempereret ogsaa selvom jeg var vaad.
  • Mine stoevler som bragte mig sikker frem, ogsaa selvom jeg skulle gaa i vand hele vejen ned.
  • Min vandrestav som jeg kunne stotte mig til
  • Vanter - heldigvis tog jeg i sidste oejeblik vanter med
Dagens Minusser var:
  • Den tynde vindjakke jeg har med som slet ikke er vandafvisende
  • Ponchoen som floej rundt om mig
  • Min baeltetaske der var tung og haemmede mit venstre ben
Dagens "sukkertal":
7.00/6.9-10.00/6.5-11.00/5.8- 14.30/3.8-17.30/4.6 og 20.30/13.9 (pasta til aftensmad)

Dag 2

Idag gik ruten fra Roncevalles, et pas relativ hoejt oppe i Pyranaerne, og ned til Larasoana.Undervejs passerede jeg Auriz, Aurizberri, Bizakarreta og Zubiri. Et fald fra 962 meter til 499. Undervejs var der et par stigninger.

Jeg har lidt i dag. I nat begyndte mit venstre knae at vaerke, og ogsaa en muske/sene i venstre laar gav problemer. Jeg kunne naesten ikke stoette paa benet da jeg vaagnede. Det er helt klar fra strabadserne i gaar.
Jeg humpede lidt af sted kl. 7.00 i morges hvor det sneede, senere vekslede Moder Natur mellem sne, slud og regn. Saadan stod det paa frem til over middag. Alt er mudder. Som dagen er gaaet er det blevet lidt bedre i knaet, men laarmuskelen er stadig ikke god. De 2 stigninger har vaeret ren lidelse i slow-motion, men ogsaa nedgangen som foregaar i en blanding af kantet skiffer, muddersjams og vand er svaer. Jeg kom lige frem til Larrasonana, fandt mig en seng, tog et bad og lagde mig til at sove.

A Pro Pos herberger saa er det et kapitel for sig selv. Der er ingen komfort, ingen plads, koejesenge og usle brusere. Alligevel har det sin egen charme. Alle er ens, og alle har vaeret gennem samme tur. Mad skal man som regel selv soerge for, for den "Menu del Peregrino" de serverer er ikke just laekker. I gaar fik jeg udkogt pasta, en stegt forel og pommes fritter. Ikke just diabetiker foede, saa jeg soerger for at shoppe saa jeg kan faa min mad. Ud over det har jeg noedder, toerret frugt og proteinbar med i noedstilfaelde.

Jeg er simpelthen saa traet at jeg ikke kan vaere saerlig kreativ, men dagen har faktisk budt paa mange regnbuer, og landskabet her i Navarra er super smukt. Paa trods af vaerk i kroppen nyder jeg det.
Flere gange i dag har jeg oplevet landskaber som jeg faktisk har set foer i lille Danmark. Jydelejet og Klinteskoven paa Moen ligner virkeligt noget fra Pyranaerne, bare i lilleputstoerrelse. Saa der er jeg pa hjemmebane.

Dagen er sluttet med sol, og varmen tager til. I morgen skal jeg gennem Pamplona, og mon ikke det foraaret ogsaa kommer til Spanien snart ?

Dagens Plusser:
  • Mit regnslag som er godt naar det ikke blaeser
  • Mine stoevler som jeg er rigtig glad for. Med de nedstigninger og det ujaevne terraen er de simpelthen super gode, selvom 2 dage i vand har gjort at jeg sidst paa dagen fik vaade foedder og en tendens til vabel paa storetaaen.
  • Zinksalve, saa fik du ret! Majze

Dagens Minusser:
  • Tendens til vabel p.g.a. vaade foedder
  • Manglende mulighed for at toerre toej
  • Vindjakken som ender med at blive smidt ud, da den ingen gavn goer.
Dagens "Sukkertal":
7.00/6.9-10.00/6.8-13.15/5.5-19.00/4.9

1 kommentar:

  1. Voltaren kan købes på apoteker i Spanien, brug det og masser dine muskler, og dit knæ, det er godt som massagecreme og det lindrer smerterne. Fortsat god tur.

    SvarSlet